Przejdź do treści

Regulamin

1 Postanowienia wstępne

Sklep internetowy, dostępny pod adresem internetowym www.dzem-orzech.pl prowadzony
jest przez Natalię Kuraś prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą DŻEM ORZECH
NATALIA KURAŚ wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
9542839040, REGON 521732381

  1. Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z
    Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.

§2 Definicje

Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której
przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

  1. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DŻEM
    ORZECH NATALIA KURAŚ wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
    Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP
    9542839040, REGON 521732381
  2. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  3. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca
    osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we
    własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym
    www.dzem-orzech.pl
  5. Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
    systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej
    obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
    porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  6. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  7. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i
    zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze
    Sprzedawcą.
  8. Konto– konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz
    informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  9. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
  10. Formularz zamówienia– interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający
    złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz
    określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta
    Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych
    Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  12. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy
    Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  13. Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem
    a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży
    rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o
    dzieło

§3 Kontakt ze Sklepem

Adres Sprzedawcy: Katowice, ul. Drozdów 34/2 40-530

  1. Adres e-mail Sprzedawcy: n.kuras@dzem-orzech.pl
  2. Numer telefonu Sprzedawcy: 794937112
  3. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 25 1140 2004 0000 3302 8233 0391
  4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów
    podanych w niniejszym paragrafie.
  5. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 10;00-18;00

§4 Wymagania techniczne

  1. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt. 2 lit. a ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.), Sprzedawca poniżej wskazuje minimalne wymagania techniczne sprzętu komputerowego Klienta, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sklepu (poza podstawowymi wymaganiami wskazanymi w § 2 ust. 7). Sprzedaż Pliku może zostać skutecznie zrealizowana wyłącznie przy wykorzystaniu Urządzeń Elektronicznych spełniających wyszczególnione poniżej wymagania techniczne:
    1) komputer klasy PC:
    • minimalne wymagania – zainstalowany system operacyjny Microsoft® Windows® XP z dodatkiem Service Pack 3, z procesorem Intel® Pentium® 500 MHz, 128 MB pamięci RAM i monitorem o minimalnej rozdzielczości 800 x 600 pikseli
    • na komputerze musi być dodatkowo zainstalowane oprogramowanie umożliwiające otwieranie plików typu ePub, mobi, PDF, np. Adobe Digital Editions, MobiPocket Reader, Calibre, Adobe Reader

2) Komputer klasy MAC

  • procesor PowerPC® zainstalowany system operacyjny Mac OS X v 10.4.10 lub wyższy z procesorem PowerPC® G4 lub G5 500 MHz, 128 MB pamięci operacyjnej RAM lub procesor Intel®

3) Czytnik ksiązek elektronicznych

  • tablet lub smartphone z zainstalowanym systemem iOS, Android, Windows 8 (lub wyższy) i aplikacją obsługującą pliki epub, mobi, pdf np.: Publio, BlueFire Reader, Aldiko.

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Firefox, Chrome, Opera etc.
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies,,

§5 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  5. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna kwota obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
  6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu. 

§6 Zakładanie Konta w Sklepie

  1. Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest podanie następujących danych:
  • Imię,
    Nazwisko,
    Adres Email
    Hasło z ponownym powtórzeniem
  1. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
  2. Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
  3. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

§7 Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
  2. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  3. zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  4. jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
  5. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
  6. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.

§8 Oferowane płatności
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

  1. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
  2. Płatności elektroniczne
  3. Płatność kartą płatniczą.Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronie sklepu

§9 Wykonanie umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta:

płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.

§10 Prawo odstąpienia od umowy

Zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz.
123, z późn. zm.) Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza
lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie
14 dni od daty wydania mu towaru bez podania przyczyny.

  1. Współpraca online (żywieniowa, na 1 miesiąc oraz 3 miesiące) podlega zwrotowi do 24 godzin od jej zakupu. Po tym czasie zostaje tworzony plan żywieniowy, co jest równoznaczne z rozpoczęciem współpracy online.
  2. Współpraca online (żywieniowa, na 1 miesiąc oraz 3 miesiące) nie podlega zwrotowi gdy cena jest przeceniona.

3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

4. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.

5. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:

6. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,

7. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,

8. w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,

9. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.

10. Wywiad żywieniowy należy odesłać do 3 miesięcy od zakupu dowolnej współpracy online (dietetycznej). Po tym okresie współpraca online zostaje zakończona bez możliwości zwrotu pieniędzy.

§11 Reklamacja i gwarancja

  1. Każdy Użytkownik może zgłaszać reklamacje dotyczące wszelkich usług wymienionych w Regulaminie (w tym dotyczące wad i usterek Plików, ich niezgodności z opisem na Stronie, braku możliwości odtworzenia na Urządzeniu Elektronicznym spełniającym warunki wskazane w § 4).
  2. Reklamacje powinny być składane wyłącznie:
    1) pocztą elektroniczną – na adres: n.kuras@dzem-orzech.pl
    2) listownie – na adres: ul. Drozdów 34/2 40-530 Katowice
  1. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę. O rozstrzygnięciu reklamacji Sprzedawca poinformuje Użytkownika – pocztą elektroniczną – na adres e-mail, z którego nadesłana została reklamacja; listownie – zgodnie z adresem podanym przez Użytkownika w reklamacji złożonej listownie.
  2. Uwzględnienie Reklamacji może polegać w szczególności na zwrocie pieniędzy za wadliwy lub uszkodzony Plik nabyty na podstawie Umowy Sprzedaży, zaoferowaniu Pliku zgodnego z Umową Sprzedaży (pozbawionego wad i usterek, zgodnego z opisem na Stronie) lub zaoferowaniu zniżki na zakup innych Plików w Sklepie.
  3. Uprawnienie do złożenia reklamacji nie wyłącza uprawnień Użytkownika wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

§12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
  3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
  4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
  5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§13 Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
  4. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  5. W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
  6. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

    §
    14 USŁUGI DODATKOWE, USUWANIE KONTA I NEWSLETTER
  1. Usługi dodatkowe świadczone są wyłącznie na rzecz Użytkowników, którzy są zarejestrowani w Serwisie – stworzyli Konto lub zapisali się na subskrypcję newslettera, 6 o którym mowa w ust. 6.
  2. Dostęp do Konta jest możliwy wyłącznie po podaniu przez Użytkownika prawidłowego adresu e-mail oraz hasła, które sam ustalił. Użytkownik powinien zabezpieczyć dostęp do swojego hasła do Konta w sposób uniemożliwiający zapoznanie się z tym hasłem przez osoby nieupoważnione.
  3. Każdy Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować z Konta poprzez kliknięcie linku Usuń konto na stronie Moje Ustawienia. W razie likwidacji Konta, Sprzedawca usuwa Konto oraz dane i informacje zgromadzone na tym Koncie do 7 dni roboczych – za wyjątkiem danych niezbędnych do ewentualnej obrony przed roszczeniami związanymi z prowadzenia Konta lub z złożonymi Zamówieniami (albo w celu dochodzenia przez Sprzedawcę roszczeń dotyczących tego rodzaju spraw). Likwidacja Konta Użytkownika powoduje nieodwracalną utratę możliwości ponownego pobierania nabytych w Sklepie Plików przy użyciu tego Konta (Użytkownik może jednak założyć nowe Konto).
  4. Sprzedawca może usunąć Konto Użytkownika, jeżeli:
    1) Istnieje uzasadnione podejrzenie, że Konto wykorzystywane jest w celach niezgodnych z prawem
    2) Użytkownik dopuszcza się – z użyciem Konta działań, które mogą zostać uznane za niezgodne z prawem lub naruszające prawa bądź prawnie chronione dobra osób trzecich
    3) Użytkownik rozpowszechnia Pliki nabyte w Sklepie w sposób wykraczający poza zakres dozwolonego użytku osobistego 
    4) Użytkownik nie korzystał z Konta przez 48 miesięcy (brak prawidłowego logowania na Konto)
  5. W przypadkach wskazanych w ust. 3 i 4, przed usunięciem Konta Sprzedawca prześle na podany przez Użytkownika adres e-mail informację o planowanym usunięciu Konta. Użytkownik może sprzeciwić się usunięciu Konta, podając jednocześnie uzasadnienie, że nie zachodzą przesłanki do usunięcia Konta. Konto zostanie usunięte najwcześniej w terminie 30 dni od chwili przesłania Użytkownikowi informacji o powyższej treści. Sprzedawca może jednak usunąć albo zablokować możliwość korzystania z Konta w każdym czasie, jeżeli na Sprzedawcę zostanie nałożony taki obowiązek na podstawie prawomocnych lub natychmiast wykonalnych rozstrzygnięć uprawnionych organów, wydanych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  6. Użytkownik, który wyrazi taką wolę wypełniając formularz subskrypcji, może skorzystać z newslettera. W ramach tej usługi Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną informacji handlowych dotyczących Sklepu oraz działalności Sprzedawcy i tematyki poruszanej na Stronie. Newsletter będzie doręczany pod wskazany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej. Zgoda na otrzymywanie newslettera może zostać wyrażona podczas zakładania Konta lub później, albo niezależnie od posiadania Konta i może zostać odwołana w każdym czasie poprzez kliknięcie w zawarty w każdym numerze newlettera link.

    §15 
    Postanowienia końcowe
  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Regulamin jest dostępny na Stronie a na żądanie Użytkownika przesłane pocztą elektroniczną na adres e-mail: n.kuras@dzem-orzech.pl
  1. zostanie przekazany Użytkownikowi nieodpłatnie w wersji elektronicznej na podany przez Użytkownika adres e-mail.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  3. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
  4. Zakup usługi i/lub produktu/ów jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.